الأحد، 15 مارس 2009

بعض من كثير 4

ألف ألف مبرووووووووووك:

مبروووووك للباش مهندسة مسلمة على شغلها الجديد ويا رب يوفقها فيه
والحمد لله إنك رجعتلنا تاني وفرحتنا بيها
وعقبال لما أشتغل انا كمان وأقبض 200 جنيه بحالهم كل شهر،واشتري بقى عربية 4باي4 أو بي إم دبليو، كفاية عربية واحدة،أخدلي جولة سياحية حول العالم،يااااااااه،،المستقبل مفتوح قدامي!!
إن شاء الله المستقبل مفتوح قدامي،
بس المهم،إن الباش مهندسة نورتنا من جديد

البوست اللي فات:
اممممممم

كان كلامه قاسي شوية،

الصراحة أنا كنت مغموم جداً وغضبان ومضايق من موقف سخيف خلاني أكتب كلام قاسي،

مش هتكلم عن الموقف بتفاصيله لأنه شخصي جداً،يكفي شعوري ناحيته،

وكل اللي مر علية وعلق نورني طبعاً وكلامه كان منطقي،

لازم يبقى منطقي،

لأنه في اللحظة اللي كتب فيها تعليقه كان بيكتب ونفسيته رايقة إلى حد كبير وعقله صافي،

أنا حاسس إني بالغت شوية بس شحنة الكلام دية طلعت من اللي جوايا شوية،

شكراً لموني الشريف وشمس النهار ومحمد غالية مع إنه كان بيضحك علية والباش مهندسة الجميلة مسلمة

مشاركتكم تعني لي الكثير،


أخباري:

الباش مهندسة مسلمة كانت عايزة تعرف أخباري،وانا مقدرش أكسرلها طلب،

أنا الحمد لله والله

يعني حالتي النفسية من ثلاثة سنين هي هي

مش عارف أنا بعمل إيه في الدنيا؟؟؟؟؟

أهو بذاكر وباكل وبنام وبصحى وأروح الكلية وهرج مع صحابي شوية وأخرج شوية وأسلي نفسي شوية كدة يعني

مفيش شيئ مثير أوي،

الحمد لله


غلطات:

النهاردة بس عملت شوية غلطات سخيفة مضايق منها،

منها غلطات خاصة بدراستي ممكن تأثر علية،كان المفروض أنا وبعض الطلبة لينا معاد مهم مع دكتور معين، أنا مكنتش عارف الميعاد وطلبت من ناس يرنوا علية لما يروحوا،طبعاً غلط إني أحط نفسي بين ايدين شخص معرفوش كويس،محدش افتكر،الميعاد راح علية،طلبت الدكتور،أعد يزعق وينتر لغاية لما رصيدي خلص،رحت لوكيل الكلية،قالي فوت علية الثلاثاء أشوفلك ميعاد آخر،اتصلت بالدكتور تاني،قالي تعالى الثلاثاء،مش عارف بقى الوكيل كدة ممكن يخبط في الحلل مع الدكتور وتيجي على دماغي في الآخر،

ومنها غلطات إجتماعية،عملت شيئ ما ممكن يزعل واحد أو اتنين غاليين عندي الصراحة،يا رب الموضوع يعدي من غير حساسية،


يا ع الرومانسية:

تخيل إنك مع شخص بتحبه (ولد+بنوتة) أعدين على كرسي على كورنيش النيل وبتاكلوا ساندوتشات وات إيفر=whatever إيه هية، والهوا الجميل رايح جاي عليكم،والفرجة على مية النيل بترد الروووح،....هكلمكم عن حاجة كدة بس خليها البوست الجاي إن شاء الله.............

هناك 15 تعليقًا:

Muslima يقول...

عشان اكون اول من كتب لك

عشان اكون عند وعدى لك
هتابكم اكيـــــــــــــد


شكرا حقيقى على كل شى

هقرأ وارجع

Muslima يقول...

مرسى كتير ليك يا دكتور مفكر
هو مش شغل تمام اوى بس اهه شغلانة وخلاص بقضى فيها وقتى

وربنا يوفقك ان شاء الله وتتخرج وتكون الحياه مفتوحة امامك بأذن الله

ولو على كلامك ولا يهمك يا سيدى كتير بيعدى عليا اوقات بنكون فيها مضيقين وعوزين نتكلم
على العموم اتمنى انك تكون فى احسن حال دائما

ومن ناحية الغلطات ولا يهمك خااالص اكيد اللى يعرفوك كويس عرفين انت اد ايه شخص طيب وتلقائى
متقلقش كل شى هيعدى سريعا انت برضو مش اى حد .. انا واثقة انهم اكيد هيتفهموا الموقف . سواء من الدكتور من من اصحابك


واتمنالك يا مفكر الخير والتوفيق
وهنتظر البوست الجديد

اشوفك على خير
دمت بخير

شمس النهار يقول...

انا مبسوطه انك احسن
ربنا يسعدك ويروق بالك
ويهدي قلبك

MǿиY El-Shreef يقول...

اهم حاجهانك هديت يا دكتور وبقيت احسن

مافيش مانع من افضفضه طبعا اهم حاجه ماتخليش الشماعر دي تأثر عليك ..

عموما ربنا معاك ف حكايه الدكتور الي خلص الرصيد ده :D

المفروض يراعي يعني ..

وان شاء الله ماحدش يكون زعل منك ..

ومستنيين الموضوع البوست الجاي (=

مفكر يقول...

إلى الباش مهندسة مسلمة::

شكر على إيه بس يا باش مهندسة،،،دة أقل حاجة ممكن أعملها

؟؟؟؟؟؟؟

شغل مش تمام،،،،امممممم،،،ربنا يفتح عليكي إن شاء الله،،،هو الحياة مش بتبدأ ديماً بشغل تمام،،،بس كرم ربنا واسع،،

وربنا يسمع منك ويتفهموا موقفي يا رب،،،

وربنا يسهل بالنسبة للبوست الجديد

طبعاً أكيد مش محتاجة كلام نورتي البلوج كله

*****************************

شمس النهار::

وأنا مبسوط بتواجدك المستمر في مدونتي

ربنا يسمع منك

منورة الصفحة

*****************************

إلى موني الشريف::

نورتي المدونة يا موني بتواجدك العطر فيها،،

شكراً على كلماتك،،،

وربنا يسهل في البوست الجديد،،،

mohamed ghalia يقول...

الحمد لله إننا اطمنا عليك
ومستنيين البوست الى جاى

KEBLAWYAT يقول...

دى أول زياره ليا عندك

ومش الأخيره إن شاء الله

مدونتك جميله

أحييك

حاجــ عيال ــات يقول...

السلام عليكم
مفكر ازيك أخبارك ايه يارب تكون بخير

طبعا من حقك تسأل وأنا كمان هجاوبك
أنا إن شاء الله وبعد شهرين بالتمام والكمال هكون معايا بكالوريوس تربية لرياض الأطفال ..يعني متخصصة ..دا علاوة على إني بحب الطفل ..وهم بيحبوني بسرعه

أشكرك وتحياتي
جهاد مشالي

صفــــاء يقول...

معلش بقى فى مشاكلك مع الدكتور ومع الوكيل

وهى كدة يوم فوق ويوم تحت
بس وانت فوق أفرح اوى على قد ما تقدر
لكن وانت تحت متزعلش جامد وحاول تشوف حاجه حلوة
.

فكرة من الزمن ده يقول...

يعني احنا نفضل مستنيين كده لحد البوست اللي جاي طيب حمد الله على سلامة حالتك النفسية على العموم وفي انتظار البوست

فشكووول يقول...

المفكر الجميل .. وحشتنى يا راجل
تحياتى لحضرتك
الف مبروك للباشمهندسه وعقبال اما تتخرج انت كمان ونبارك لك

ايه موضوع الكورنيش ده وكنت بتعمل ايه انت وال ... والنت ز. خلاص
تحياتى

سمكه واحده يقول...

انا شوفت البوست اللي فات متهيقلي معلقتش عليه مكنتش عارفه اعلق اقول ايه بس هو فعلا لما الانسان بيكون مضايق بطلع اللي جواه ولعلمك ده مفيد جدا ولما ترجع لحلتك الطبعيه بيبقي عادي الحمد الله انك بخير وانت لسه صغير يعني الدنيا كبيره اوي يا مفكر سبها علي الله والله كلنا كده يوم حلو ويوم وحش واهو بتعدي!
تحياتي ليك
ومستنين تحكي

سمكه واحده يقول...

لا طبعا اخدت بالي جدا وبعلق لسه علي التعلقات كلها ولسه برد
الا انت يا مفكر مخدش بالي ازي لا طبعا خدت بالي جدا من تعليقك الجميل
ديما منور مدونتي بتعلقاتك وكلامك اللي زي العسل

سمكه واحده يقول...

ده انا قلت انت اللي نستنا عشان الامتحانات وكده قلت انا اجي افكرك بينا يا دكتورنا انت

مفكر يقول...

محمد غالية::

أوك يا برنس،،،البوست الجاي عما قريب إن شاء الله


****************************

قبلاوي::

أهلاً بيك في مدونتي المتواضعة،،،نورتني بتواجدك الأول فيها،،

إن شاء الله تشوفني عندك قريب

****************************

حاجات عيال::

أهاااااااا

انا قلت برضه إنك دارسة الموضوع،،،

شكراً على الإهتماما وربنا يوفقك يا رب،،،

****************************

صفاء:
أنا مش زعلان أوي،،،وأكيد الواحد لازم يرضى بفوق وبتحت،،،

شكرأ على مرورك العطر
****************************


فكرة من الزمن دة::

اهلاً بيك/ي في مدونتي المتواضهة،،،

معلش أصلي اتكلمت في البوست دة كتير فقلت أجل باقي الكلام البوست اللي جاي إن شاء الله،،،

المجونة نورت بتواجدك

أتمنى أشوفك تاني،،،

****************************



أستاذ فشكول فشاكيلوا::

وانت وحشتني يا فيلسوفنا،،،

ربنا يسهل ونتخرج بسلام أمنين،،،

تابعني البوست الجاي وانت تفهم الموضوع،،،

****************************



سمكة واحدة::

صحيح والله،،،الكلام خفف شوية،،،والواحد بيرضى بالحلو وبالمر،،،

حصل خير بالنسبة لحوار التعليق،،أنا كنت بس عايز أعرفك إني مريت أسلم عليكي بعد ما سلمتي علية بحرارة،،،


مرورك أسعدني جداً