الأربعاء، 11 مارس 2009

إلى الباش مهندسة Muslima

أمتعتنا بمدونتها المميزة وذات الطابع الخاص جداً
قررت أن تكون تلك اللحظة نقطة تحول
رأت أنها في حاجة إلى أن تبدأ في حياة ذات نمط جديد
لن نلومها إذا قررت الرحيل
ولكنها ستلهب قلوباً بالشوق إليها
قالت: سأتابعكم
أتمنى من قلبي ذلك فلعله يلبي بعضاً من ظمأ الشوق

من أوائل المدونين الذين شاركوني رحلتي في التدوين
لها مكانة خاصة عندي
حفظكي الله ورعاكي وأنار لكي الطريق
******************************

هناك 14 تعليقًا:

MǿиY El-Shreef يقول...

السلام عليكم ..

بجد انا حسيت بزعل

لاني دخلت مدوناتها وحسيت هي قد ايه انسانه حلوة اوي وكان ممكن تحصل فرص واتعرف عليها ..

بس كله نصيب بقى ماتعرفش اكيد ممكن ترجع

وان شاء الله تردعشان تكمل ..

(:

soulmate يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا كويس جدا انك عملت البوست ده لانى بجد نفسى اعرف اخبار عنها بصراحه هيا شخصيه محترمه جدا وانا بحبها فى الله ويا رب ترجع تانى حتى لو كان قرار فاحنا بجد بنحب نطمن عليها دايما ونقرا الى بتكتبه

شمس النهار يقول...

طبعا انا بحب ان احترم قرارات الاخرين
بس ده مايمنعش ان ابدي النصيحه
دائما في حياتك لاتقرن قراراتك بالاخر
يعني
هي عايزه تترك التدوين ده قرارها واكيد عندها اسباب
ليه انت تقرن كتاباتك بردها وتفرض عليها انها ترد عليك
مش يمكن هي مش عايزه تكتب
لو هي تهمك فعلا احترم رغبتها
وامضي انت في طريقك
وماتخسرش ناس بتحبك وتحرم اصحابك منك

مفكر يقول...

إلى موني الشريف::


وعليكم السلام

هي بجد إنسانة رقيقة وحلوة،،،

اتشرفت بمرورك على مدونتي،،،

أنا مريت على مدونتك وكنت عايز اعلق بس مش عارف التعليقات مش شغالة،،،

يا ريت أشوفك تاني في مدونتي،،،

*********************


مشمشة::

وعليكم السلام ورحمة اله وبركاته

والله أنا اتفاجأت إنها سابت التدوين،،انا لما خلصت الإمتحانات وعملت موضوعين وهي ما علقتش قلت إيه الحكاية،،،أنا توقعت إنها أول مين يزورني،،،

ع العموم دة قرارها ،،،والواحد بياخد قرارات شبه كدة وهي اللي بتريحه واحنا عايزين راحتها

*********************

شمس النهار::

كلامك سليم يا شمس النهار،،،بس انا عامل البوست مخصوص علشانها،،،ع العموم،،،أكيد لو اتأخرت أوي هرجع تاني أكتب في المدونة

MǿиY El-Shreef يقول...

مش شغاله يانهار !!

دي فعلا مش شغاله

طب مافيش اي اقتراح

انا كده هتدمر نفسيا

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

فى بعض الاحيان نتوه فى الطريق وتقع منا انفسنا
ونظن اننا عندنا نضوب فكرى
ونضع فى اعتبارنا ان الناس ماذا ستقول
وماذا ستعلق

فيحدث الانهزام النفسى
وتختار النفس طريق اخر
اذ ربما تنجح فيه
ولكن الايسر ان نعيد شحن البطاريات
لنكمل ما بدء اصلا
بدل البدايه الجديده


ولكن فى بعض الاحيان
لا يساعد المجتمع على انماء الفكر

فيحدث الانفصال

لذا محتاجين شحن بطاريات


وربنا معانا جميعا"

MǿиY El-Shreef يقول...

معلش انا باك تاني .. الموضوع اتصلح

أحمد سعيد بسيوني يقول...

وفقها الله و وفقكم في حياتكم الدنيوية والاخروية

دمتم بسعادة

اقصوصه يقول...

في ناس وايد

تركوا بصمه كبيره

عند مرورهم بنا

طبعا ما لي معرفه سابقه بالمدونه

بس واضح ان لها بصمه كبيره

في عالم التدوين :)

حسام غانم يقول...

ربنا يوفقها في حياتها إن شاء الله

Muslima يقول...

حقيقى انا مش عرفة ابدا اقول ايه

مش اقول غير بجد وحشتونى جدااااااااا
بجد انا مفتقداكم جدااااااا
بجد الكلام دا كتير عليا
حقيقى شكرا جزيلا جدا جدااا

والى اخى الصغير الدكتور مفكر
حقيقى بشكرك جدا
دا كتير ليا

لا تقلق انا معك ومعكم جميعااااا
اعذروا تاخيرا على قراءة البوست
انا كنت منتظرة فترة لحد ما مفكر يخلص امتحانات متوقعتش انه بدا يكتب فيها

حقيقى البوست فاجئنى جدااااااااا
حقيقى ما بداخلى الكلام يعجز عن وصفه


شكرا جزيلا جدا لك مفكر
ولكم جميعا

انا توقفت عن الكتابة ولكن هكون معكم جميعاااااااا دائمااااااااا

انظرونى دائما

اراكم على خير

مع ارق تحياتى لك يا مفكر
ولكم جميعا

Muslima يقول...

اللى MǿиY El-Shreef

شكرا جزيلا لكى يا مونى
ان شاء الله نتعرف انا هكون معكم جميعا

مرسى كتير لكى
حقيقى انا اشتقت للتدوين جدااا

اكيد ان شاء الله هزورك قريبا

فى رعاية الله

Muslima يقول...

اللى مشمشة

وحشانى يا مشمشة حقيقى

صدقونى انا فجاهت بالبوست انا كنت داخلى اطمن عليكم وفى بالى مفكر ومصرى وانتى

واهه لسة بشوف بلوج مفكر حقيقى فجاه انه بيكتب من فترة كبيرة كدة

بجد حزنت اوى انه كان منتظرنى وانا تاخرت عليه

انا حقيقى بعتذر لكم جميعاااا على تاخيرى

وحقيقى انا مستحيل انسى اوائل الناس اللى وقفت بجانبى
زى انتى كمان يا مشمشة

بجد وحشتونى جدااا
واكيد هتابكم ان شاء الله

واخيرا الحمد لله انا اشتغلت اخيرااااا

اشوفك قريبا يا مشمشة
وهزورك الان

Muslima يقول...

اللى
أحمد سعيد بسيوني
&
ABOALI
&
اقصوصه
&
حسام غانم

شكرا جزيلا لكم حقيقى

بأذن الله سوف اتشرف بزيارتكم

شكرا جزيلا لكم