الثلاثاء، 17 مارس 2009

يااااااااااااه ع الرومانسية مع الطعمية

قلت هكلمكم البوست اللي فات عن موضوع كدة،،،في ناس ممكن تكون فهمتني غلطت من المقدمة اللي في البوست اللي فات،،،ولكن وفي سبيل توضيح الأمور إليكم البيان التالي:>

رحت المنصورة في يوم، لفت نظري النيل ونوادي النيل ومراكب النيل، لفت نظري الجو الجميل، جو يشجع على الرومانسية، فلا عجب إنك تلاقي البشر هناك اتنين اتنين، كل شاب مع بنت بتيخلوا مستقبلهم السعيد، أو تلاقي اتنين باين عليهم متجوزين،بيتكلموا في حاضرهم السعيد برضه، جو يشجع على الطعمية،
أيوة،،،فعندما يجتمع قلبان على هدوء النيل الجميل، تعلم أهمية الطعمية، أصل الهوا اللي رايح جاي على الاتنين الواقعين في حب بعض بيفتح النفس على الأكل، واحنا بلد اقتصادية، تلعب فيها الطعمية، اهم الأدوار الوطنية (إية إية)، فهي وجبة لذيذة وخفيفة على الجيب، يمكن محتاجة أمعاء فولاذية، مفيش مشكلة من الناحية دية (إية إية،،،
بجد أنا كنت بتابع الثنائيات الشبابية بنوع من أحلام اليقظة، بقول يا بخت من كان النيل جاره، أقضى بجد أحلى أيامه، دة كفاية بس تتابع المية وفيها المراكبية وقت العصرية (إية إية)،،،وكوباية الشاي في إيدك، أوف، شاي غير الشاي، مع كل رشفة (بق يعني) بتحس بحلاوة الطعمية في اللحظة دية (إية إية)، فلا عجب إن الرغبة الأولى لخريجي الثانوية هو الإلتحاق بمحلات الفول والطعمية،
هو الموضوع مش عن الطعمية، بس عن الرومانسية اللي بتفتح النفس على الحياة، وعلشان تعيش لازم تاكل، وعلشان ميتخربش بيتك بتشتري الطعمية،،، ياااااااااااه ع الرومانسية مع الطعمية (إية إية)

هناك 18 تعليقًا:

شمس النهار يقول...

ايه اللي جاب النيل وجماله الهادي
والمحبين والرومانسيه للطعميه هذه الوجبه الصادمه للمعده المريحه لجيب المصريين
مافيش علي النيل طعميه خالص
جبتها منين دي

MǿиY El-Shreef يقول...

هههههههههه

ايه ايه .. انا من كتر ماكلت طعيمه كرهتها خلاص

بس انا عمري ماشفت كشك طعميه ع النيل .. يمكن عشان مارحتش المنصورة الله اعلم

عامه هما ممكن يكونوا عدوا ع عبده تلوث واشتروا سندوتشين وراحوا ياكلوا ع النيل صح كده :D

هههههه

مفكر يقول...

شمس النهار::

هههههههههه

أنا ما شفتش طعمية على النيل بس بقول إن جو النيل بيفتح النفس على الطعمية،،،

أنا ع العموم بحب الطعمية لو معندكيش مشاكل

************************

موني الشريف::

برضه نفس الكلام اللي قلته لشمس النهار

أنا ما شفتش الناس بتاكل طعمية بس نفسي اتفتحت على الطعمية لما شفت النيل،،،

************************

أسعدني مروركما

اقصوصه يقول...

حرام علييييييييييييييك

خاف الله فيني

انا ميته يوووووووووووع

وااااااااااااااااع

اي هت يو

مفكر يقول...

اقصوصة

"أي هت يو"

ربنا يسامحك

اقصوصه يقول...

هههههههههههه

هات سندويش طعميه

وانا اسحب كلمتي

لووووووووووووول

مفكر يقول...

ياااه بس كدة

طيب أبعتلك الساندويتش ع الياهو ولا الهوت ميل

اقصوصه يقول...

لا الجي ميل

لوووووووول

مفكر يقول...

أقصوصة إنتي تأمري

نورتني والله بمرورك الجميل

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

هههههههههههههه
حلو الكلام
الطعمية محتاجة فول جنبها
وجو رومانسى علشان يحدث التجانس بينهم

ويارب يجعل حياتنا متجانسة

افهم بقى يا مفكر انا قصدى ايه

تحياتى

هــو..مش ..نـو يقول...

مفكر :
أهلا بيك عندنا
اخباري ...عايش هنا
والهوهوه ...لا بتسرك
ولا بتضرنا.
اشكرك علي زيارتك الغاليه.

صفــــاء يقول...

انت خلطت الرومانسيه بالفول المدشوش وزيت القليه
بس هو صحيح كلامك برضه
الناس مينفعش تحب وهى جعانه
وأرخص حب ... حب الطعميه
ومعاهم كوبايه الشاى بالنعناع
يا عم سيبك من الرومانسيه دلوقتى وهاتلى معاك سنداوتشين ربنا يكرمك
.

Muslima يقول...

ازيك يا مفكر
اتمنى تكون فى احسن حال

حد يجيب سيرة الطعمية مع الرومانسية
دا انا لو ارتبط متهيقلى لو سمعت منه كلمت طعمية هقوله روحنى احسن
D:>

بس عوزة اقولك فى الحقيقة الرومانسية مش بتخلى الانسان ياكل خالص بالعكس دا ممكن الواحد يقل وزنه النصف بسبب لان فى حب مالى عليه حياته

مش تقولى طعمية لالالا


دمت بخير

KEBLAWYAT يقول...

ايه ده

انا جعت يا عم..

من الحاجات اللى نفسى أعملها ف حياتى إنى أزور المنصوره

مش عشان الطعمية ولا عشان الثنائيات الشبابية يعنى


بس كل اللى راحوها بيقولوا عليها بلد جميله

كلام على بلاطة يقول...

مارس، 2009
كله يهون الا التصعيب
الصعاب كلها تهـــــــــــون ولا يهون التصعيــــب
فقسوة الحياة فى حاجة الى حنــــــــــــية وترطيب
وتعقيد الامــــور قمة الجور والتعــــــنت والترهيب
فيا معقداتى بلاش شـــــــغل القراداتى الغريــــــــب
والباس الحق ثوب الباطل والباطل ثوب الحق الحبيب
بما يقلص الفرحة ويكــــــــتر من البكاء والنحيــــــب
فعد الى عقلك واسلك حســـــن المسلك تجد الترحيب
وبادل الناس حبا بحب بالرغبة الطيبة والترغيـــــــــب

مرسلة بواسطة ابو المفاصل الواصل في 01:32 ص 0 التعليقات

leeno يقول...

احنا بنسميها فلافل

انا بموت فيها و بعتبرها الماكول الوطني الاول

حسام غانم يقول...

الله عليك

حب ورمانسية وشاي وطعمية

أحييك

Unknown يقول...

عندك حق
الطعمية مع الشى بيكون فيها لذة غريبة


هههههههه احساس ولله جميل
تقبل تحياتى
ودمت بكل ود
إسلام ديو